حداد عادل در گفت‌وگو با خانه ملت:

برای اولین بار قوای سه گانه موظف به خرید آثار هنری ایرانی شدند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بودجه سال 90 قوای سه‌گانه موظف شدند از بودجه های ساختمانی یک دهم درصد را صرف خرید آثار هنری ایرانی از داخل کشور کنند، گفت: این اقدام کمیسیون فرهنگی گام بزرگی در حمایت از آثار هنری در کشور خواهد بود.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت، "غلامعلی حداد عادل" در حاشیه بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب در پاسخ به سوال خبرنگار خانه ملت مبنی بر اینکه بودجه دستگاه های فرهنگی در سال 90 افزایش یافته و بخش هنری ثابت مانده است دلایل این امر چیست؟ توضیح داد: دستگاه ها حصب شیوه کاری خود بودجه دریافت کردند و ممکن است افزایش بودجه آنها براساس وظایف جدیدی باشد که آنها انجام می دهند و اگر چنین چیزی برای دستگاهی تعریف نشده باشد بودجه آن افزایش پیدا نکرده است.


نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: من این خبر خوش را در اینجا اعلام می کنم که امثال برای نخستین بار آرزوی چندساله کمیسیون فرهنگی محقق شد و در کمیسیون تلفیق برای نخستین بار این قانون به تصویب رسید که کلیه قوای سه گانه موظف شدند از بودجه های ساختمانی یک دهم درصد را صرف خرید آثار هنری ایرانی از داخل کشور کنند و برای امور زیباسازی و جلوه های هنری ساختمان هایی که در ایران ساخته می شود به کار گیرند مثلاً اگر ساخت بنایی 20 میلیارد تومان هزینه داشته باشد مسئولان موظف هستند 20 میلیون تومان را صرف خرید آثار هنری کنند.


وی تاکید کرد: این قانون برای اولین بار در کشور به تصویب رسید و در همه جای دنیا آثار هنری برای حفظ و نگهداری خریداری می شود و توجه مسئولان را به این نکته جلب می کند که کشور فقط با سنگ و آجر کار ندارد و امور هنری نیز در آن مهم هستند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا